Mobility & Stretching

Preventív óratípus - mozgásszervi problémák megelőzését szolgálja.

Kalória égetés
200 kcal
Időtartam
50 perc
Nehézségi szint
Közepes
Helyszín
Ny
Nyugati
Óratípus
Body&Mind órák

A stretching szó alapvetően nyújtást jelent, mely elnevezés többféle technikát is magában foglal. Célja az izmok és ízületek rugalmasságának megtartása és fejlesztése.

A Mobility edzés az adott ízületben létrejövő teljes mozgástartomány elérésére szolgáló mozgásforma, melyet mobilizációs gyakorlatokkal egybekötött nyújtással érünk el.

Preventív óra típus, mely – elsősorban – az izom berövidülések által okozott mozgásszervi problémák megelőzését szolgálja.

Fontos tudni azt is, hogy a stretching óra nem csak passzív nyújtás, hanem stabilizációs, erősítő training is egyben.

Sokan nem tudják, de izomzat megfelelő rugalmassága rendkívül fontos tényező abban, hogy az az erő és állóképesség fejlődjön, a testtartás és mozgás fiziológiás valamint harmonikus legyen. 


A stretching segít az izmok rugalmasságának helyreállításában, megőrzésében, fejlesztésében. Mindezek eredményeként csökken a sérülésveszély, az izomláz kialakulásának esélye és csökken a stresszhormon (kortizol) szint a szervezetben.

A stretching gyorsítja a regenerációt, ezáltal a regenerálódott rugalmas izom nagyobb erőkifejtésre, gazdaságosabb működésre, és nagyobb mozgásterjedelemben történő mozgásra is képes, mint a megrövidült merev izom. Ezért javasoljuk mindenkinek, aki rendszeresen sportol (legyen az futás, funkcionális vagy súlyzós edzés), de azoknak is, akik csak jól, egészségesen szeretnék érezni magukat a bőrükben.